06/12/2013

    

17/12/2013
Οι σύμβουλοι του ελληνικού κράτους για την αναδιάρθρωση
των κρατικών βιομηχανιών έχουν κάνει αρνητική εισήγηση
για τη συγχώνευση ΕΑΣ - ΕΑΒ.
Επιχειρηματολογούν ότι μεταξύ των δύο εταιρειών
δεν υπάρχουν συνέργειες και ίδιο αντικείμενο εργασιών
και προειδοποιούν ότι μπορεί
να δημιουργηθούν προβλήματα σε σημαντικά
εξαγωγικά συμβόλαια που εκτελεί η ΕΑΒ,
όπως αυτό με την αμερικανική Lockheed Martin.

06/12/2013
Παρέμβαση ΣΥΡΙΖΑ
Κάλεσμα στην κυβέρνηση και τους αρμόδιους υπουργούς
να αποσαφηνίσουν άμεσα τις προθέσεις τους
όσον αφορά το μέλλον της
Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) απευθύνει ο ΣΥΡΙΖΑ,
με αφορμή πρόταση επενδυτικού ενδιαφέροντος
που διατυπώθηκε κατά το συνέδριο του
Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου,
η οποία «προφανώς προϋποθέτει την αποκρατικοποίησή της».
Η αξιωματική αντιπολίτευση σημειώνει ότι
κατά τη διεξαγωγή της συζήτησης για την
τύχη ΕΑΣ και ΕΛΒΟ η κυβέρνηση διαβεβαίωνε
ότι υπάρχει σταθερή απόφαση η ΕΑΒ να παραμείνει κρατική.
«Δεν σχολιάζουμε τα όποια επιχειρηματικά σχέδια
και τις όποιες επιχειρηματικές φιλοδοξίες»,
συνεχίζει ο ΣΥΡΙΖΑ για να προσθέσει:
«Αυτό, όμως, που προφανώς ενδιαφέρει τους εργαζόμενους,
τις ΄Ενοπλες Δυνάμεις και ολόκληρη
την ελληνική κοινωνία είναι εάν υπάρχουν
όντως κυβερνητικά σχέδια αποκρατικοποίησης της ΕΑΒ.
Το θέμα είναι σοβαρό».

02/12/2013

Πηγή: zougla.gr
100 εκατομμύρια για την ΕΑΒ
Το ποσό-μαμούθ των 100 εκατομμυρίων δολαρίων είναι έτοιμη να ρίξει η «ONEX»
για την ανάσταση της ελληνικής αεροπορικής βιομηχανίας,
όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας
Πάνος Ξενοκώστας από το βήμα του Ελληνο-Αμερικανικού Επιμελητηρίου
«Η Ώρα της Ελληνικής Οικονομίας».
O κ. Ξενοκώστας, με τις «ευλογίες» της ελληνοαμερικανικής κοινότητας,
ανταποκρίνεται πρώτος στο κάλεσμα της κυβέρνησης για επενδύσεις,
μόλις δύο μήνες μετά το ταξίδι του πρωθυπουργού σε Ουάσινγκτον
και Νέα Υόρκη με επενδυτική πρόταση για την ΕΑΒ.
Πρώτη προτεραιότητα της πρότασης
(που έχει ήδη καταθέσει και συζητήσει με ανώτατα στελέχη των συναρμόδιων Υπουργείων)
είναι η διασφάλιση των θέσεων εργασίας και η ανάπτυξη:
«Εγγυημένες 900 θέσεις εργασίας σε μηχανικούς και τεχνικούς
της υπερχρεωμένης με δισεκατομμύρια ευρώ ΕΑΒ με ορίζοντα τις 1.500
στην πρώτη πενταετία λειτουργίας» αναφέρει στην ομιλία του στην
«Ώρα της Ελληνικής Οικονομίας» ο επικεφαλής του επενδυτικού σχήματος Πάνος Ξενοκώστας.
Πιο συγκεκριμένα, η πρόταση αφορά στην ίδρυση κοινής εταιρείας,
όπου το ελληνικό Δημόσιο θα έχει το 25-30% των μετοχών,
κρατώντας τη «χρυσή μετοχή» για θέματα εθνικού συμφέροντος.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Πάνος Ξενοκώστας,
«η παρουσία του ελληνικού στοιχείου στο νέο επιχειρηματικό σχήμα
και η κατοχή “της χρυσής μετοχής” για θέματα εθνικής σημασίας
είναι αδιαπραγμάτευτη από την πλευρά των επενδυτών».
«Θέλουμε στο Δ.Σ. της εταιρείας, πρωθυπουργό, ΥΠΕΘΑ και ΥΠΕΘΟ, αυτοπροσώπως,
σαν θέσεις.
Όλα θα γίνονται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια υπηρετώντας
πάντα το εθνικό συμφέρον.
Ο διεθνής ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός και απαιτεί ευελιξία,
ταχύτητα και πρόσβαση σε πελάτες και επενδυτές.
Η παρουσία μας εξασφαλίζει όλα τα παραπάνω
και αυτό με τη σειρά του εγγυάται τις θέσεις εργασίας
στην ΕΑΒ και την προοπτική για ένα καλύτερο μέλλον» τόνισε.
«Υποσχόμαστε πολλή δουλειά, σκληρή και μάχιμη διοίκηση,
ικανή να αντιμετωπίσει κατάματα τον διεθνή ανταγωνισμό
και να κερδίσει τη χαμένη αξιοπρέπεια του Έλληνα μηχανικού
και τεχνικού αεροσκαφών μέσα από μια βιομηχανία
που θα μιλάνε όλοι οι άλλοι για αυτήν
και όχι μόνο εμείς ευλογώντας τα γένια μας...» πρόσθεσε.
Κάποιες από τις καινοτομίες που εξήγγειλε ο κ. Ξενοκώστας
είναι η δημιουργία διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης στην Πελοπόννησο,
επενδύσεις για κέντρο αναβάθμισης αεροσκαφών,
κέντρο υποστήριξης αεροσκαφών και ελικοπτέρων,
επανένταξη σε προγράμματα βιομηχανικών συμπαραγωγών,
πιστοποίηση σε νέους κινητήρες, νέες καινοτόμες
και προηγμένες υπηρεσίες υποστήριξης,
όπου το ελληνικό κράτος θα εξοικονομήσει
πάνω από 10-15% ετησίως στη συντήρηση και αναβάθμιση του στόλου,
με γραφεία σε Νέα Υόρκη, Βρυξέλλες, Ουάσινγκτον,
σε χώρες του Kόλπου και στην Αφρική.
Ποια είναι η επένδυση;
- ελάχιστη επένδυση για την πρώτη χρονιά τα $ 15,000,000
- πωλήσεις που στην πενταετία θα αγγίξουν τα $1,100,000,000
- εξαγωγές πλέον του 52%, δηλαδή $ 671,000,000
- θέσεις εργασίας που θα ξεκινήσουν από 900 και στην πενταετία θα φθάσουν τις 1.500.
Τα έσοδα από μερίσματα για το ελληνικό Δημόσιο αναμένονται να είναι $50,000,000,
τα έσοδα ασφαλιστικών οργανισμών και έμμεσων/άμεσων φόρων
θα φθάσουν τα 250,000,000 δολάρια και η αξία κτίσης των μετοχών
της νέας εταιρείας για το Δημόσιο αναμένονται στα 240,000,000 δολάρια.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση σε βιομηχανικό τομέα τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Εάν αναλογιστεί δε κάποιος και την κατάσταση της ΕΑΒ,
αυτήν τη στιγμή είναι πραγματικά μάννα εξ ουρανού για τη χώρα,
αφού η ΕΑΒ έχει σωρευμένα χρέη πάνω από 2,5 δις δολάρια.
Μόνο τα τελευταία δύο χρόνια οι λογιστικές ζημιές έχουν ξεπεράσει τα 120 εκατ. δολάρια.
Περίπου 140 εκατομμύρια δολάρια υπολογίζεται πως «έχουν κάνει φτερά»,
ενώ ο τζίρος έχει μειωθεί μέσα σε δύο χρόνια στο μισό,
συντηρούμενη από το ελληνικό Δημόσιο και μόνο…
Σε διάστημα 17 μηνών οι επικεφαλής της Onex έχουν πραγματοποιήσει
δεκάδες επαφές με στελέχη της κυβέρνησης και των συναρμόδιων
υπουργείων Οικονομικών, Άμυνας και Ανάπτυξης.
Ας σημειωθεί ότι η Onex δραστηριοποιείται σήμερα ως βασική υπεργολάβος της ΕΑΒ,
εκτελώντας σημαντικού προϋπολογισμού συμβάσεις.
To who is who Ο Πάνος Ξενοκώστας, διαθέτει μεταπτυχιακά σε διοίκηση επιχειρήσεων,
είναι επενδυτής μεεξειδίκευση σε εταιρείες υψηλής τεχνολογίας
και ο άνθρωπος που εμπιστεύεται το Μανχάταν...
Είναι απόφοιτος της Σχολής Μηχανικών Αεροπορίας της Σχολής Ικάρων
και κάτοχος ΜΒΑ με εξειδίκευση σε καινοτόμες επιχειρηματικές δραστηριότητες
στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Έχει εκπαιδευτεί σε βιομηχανική συντήρηση αεροσκαφών,
διερεύνηση αεροπορικών ατυχημάτων, προγραμματισμό κ.ά.
Έχει συμμετάσχει σε πολλές ασκήσεις του ΝΑΤΟ, ενώ διετέλεσε αξιωματικός της Π.Α.
για επτά χρόνια και με τον βαθμό του σμηναγού αποφασίζει να αποστρατευτεί.
Στην Ελλάδα έχει ιδρύσει την ΟΝΕΧ SA,
εταιρεία στον τομέα των ολοκληρωμένων λύσεων για αεροπορική υποστήριξη,
την ICT & Business services και τη Glonatech SA,
εταιρεία νανοτεχνολογίας και λύσεων τεχνολογίας υλικών,
μια από τις τρεις σημαντικότερες στην Ευρώπη στον κλάδο της.